Tuesday, November 02, 2010

Kahwin...Biar Betul...~~

Saya baru  je berbicara semalam hal ni...
tup2 hari ni buka lagi
actually baru je lepas borak2 dengan my brother
dia pun utarakan hal ni pada saya
tua sanagt ke saya sampai orang dah mula sebutkan hal ni pada saya
Member saya pun baru utarakan hal ni
kalaui takde rm20,000 jangan harap nak kahwin
ye ke..?
Bak kata umi n abah
kahwin ini bukan untuk menyusahkan
kalau buat loan semata nak kahwin buat apa
tu namanya masih tak mampu
betul gak kan..saya pun memamg totally tak setuju dengan sesetengah orang
buat loan semata2 nak kahwin
pastu lepas kahwin mula la pening nak bayar loan
kan dah jadi satu hal tu
Teringat saya pada kawan lama saya seorang lelaki
lama kami tak jumpa
baru-baru ni saya jumpa dia semula
bangga sikit kawan saya tu dah boleh pakai kereta besar
cara dia macam dia dah berkerjaya
tapi rupanya..
kereta tu teman wanita dia yang punya
punya la berlagak dengan saya macam kereta tu dia punya
padahal motor pun takde
Saya tanya dia betul-betul ke nak kahwin sebab say akira umur dia masih muda
Dia jawab pada saya, nak kahwin macam mana duit pun takde
hehe....benci sebenarnya dengan orang macma tu
berlagak je lebih
tak faham kenapa dia perlu tunjuk semua tu sedangkan dia tak mampu
teman wanita ni percaya kan dia
terpulang la..nasib saya tak dapat lelaki macam tu
kalau tak merana hidup saya
Berbalik pada cerita saya
suggestion from my family
buat sekali majlis saya dengan kakak n adik saya
jimat belanja kata mereka
bila pikir memang la jimat
haha...tapi rasanya belum lagi kot...
sebab ada 1 lagi impian saya tak tercapai
Mahu mencari pengalaman kerja di luar negara 
Sanggup ke suami saya tu ikut..
hehe...
so...kalau nak kahwin kena ada ekonomi yang kukuh
jangan sampai berhutang gara2 nak buat majlis yang gah
Salam....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...