Friday, November 05, 2010

13 November~~~

RIndu kat Dia
Dah Lama dia pergi
Dulu time saya kecik
saya Rapat dengan dia


Nama Dia Salan Bin Kadir
Kalau dia masih ada...
13.11 ni genap umur dia 82 tahun...

Dulu setiap kali cuti sekolah saya akan duduk di kampung sampai la cuti habis
atok selalu bawa saya jalan2 naik motor dia
kalau nak gi pekan beli barang
saya akan duduk di bakul motor
dan Nyaie saya sebagai pebonceng di belakang...
Dulu dapat duit raya raya dari dia semua nya duit syiling...
hehe..sekarang budak2 kecik pun dah tak pandang duit syiling
demand nak duit kertas...
tapi sekarang dia dah takde...

saya ingat lagi dan sampai saat ni saya terkilan sangat2
kalaulah saya dengar kata2 umi saat tu
Masa tu kat Hospital BEsar Segamat
"Ain, tak nak cium atok ke? Mana tau lepas ni Atok dah takde. Tak boleh nak jumpa dah"
Saya ingat umi main2...time tu saya rasa malu sangat nak cium atok...semua orang pandang saya..
Rupa-rupanya atok betul2 takde

SAat tu saya masih belajar di Maahad Muhammadi Lilbanat, KOta Bharu
Saya call family guna public phone depan hostel saya 
Saya tanya Abah, Nak cakap dengan umi
Abah Kata
"Ain, awak tak tau ke Atok dah takde. Umi ada kat Bekok"
saat tu juga saya nangis...dalam telepon..mungkin abah terkejut sebab say atak pernah macam tu..sedih macam mana pun saya saya takkan tunjuk depan Abah.

Atok Pergi pada 6.6.2001 pada umur 73 tahun

Saya terkilan sangat sebab tak dapat cium atok
saya sedih sangat sebab say ala orang last yang tau tentang kematian dia
saya menyesal sangat sebab saya tak dapat tgk dia untuk kali terakhir 

*p/s : rindu kat arwah atok...menitis gak la air mata time buat benda ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...