Tuesday, February 18, 2014

[MCB Family] < Testimoni : Bacaan BSP cantik dengan pengalaman...

Tuty Rahiza
Tuty Rahiza 9:52pm Feb 18
< Testimoni : Bacaan BSP cantik dengan pengalaman Set Ibu Hamil Shaklee >

Mommy share 1 testimoni daripada my regular customer.. Masa anak pertama , memang Pn Midah ada masalah GDM ( Gestational Diabetes Milleanious ) yang merupakan penyakit kencing manis yang dihadapi semasa mengandung sahaja.

Di Malaysia, kebanyakan klinik kerajaan akan buat MGTT -- Minum air gula seawal kandungan 12 minggu untuk pastikan ibu hamil itu bebas GDM atau tidak. Proses MGTT ni, perlu puasa sejak pukul 10 malam hari sebelumnya sampai esok pagi. Even air kosong pun tidak dibenarkan. Pukul 8 pagi, nurse akan ambil darah untuk periksa kandungan gula dalam darah.

Indeks bacaan untuk gula dalam darah semasa berpuasa, julat normal 3.5 -5.6 mmol /L . Kemudian nurse akan bagi minum segelas air gula lebih kurang 200ml yang memang pekat sesangat, kemudian bacaan diambil semula 2 jam kemudian selepas itu. Bacaan glukosa selepas 2 jam, julat normal 3.4 - 7.8 mmol/L.

Untuk kes pn Midah, pengalaman anak pertama beliau..Bacaan glukosa dalam keadaan puasa pun sudah capai 6.8 mmol/L . Yang sudah tentu A BIG NO kan??

Untuk anak kedua ini, Pn Midah memang sangat HAPPY sebab sudah 2 kali dia buat BSP dan bacaan pertama 4.4 mmol/L ---> Ini adalah kadar normal.

Kegembiraan kedua Pn Midah, bacaan HB (hemoglobin) tidak kurang daripada 12. Normal adalah 11 ke atas.

Untuk pengetahuan, Pn Midah amalkan set ibu hamil lengkap : Vitalea, Bcomplex, Vitamin C, Ostematrix dan ESP.

Penerangan bagaimana set ibu hamil ini membantu permasalahan kencing manis, ada mommy terangkan dalam banner.

Good luck.. Dekat testimoni sila letak contact info juga yea..

View Post on Facebook · Edit Email Settings · Reply to this email to add a comment.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...